ANALIZA POSTĘPOWANIA NAUCZYCIELI
Można rzec, że zdawali się na łaskę uczniów, przy czym uczniowie czasem traktowali ich dość okrutnie i nie przejmowali się nadmiernie ich ekshibicjonizmem. Gdy uczniowie byli nastawieni wrogo lub obojętnie, zwierzenia nauczyciela nie wywierały na nich wrażenia. Zwiększenie bezpośredniości działało na korzyść tylko tych nauczycieli, którzy wcześniej zdobyli przyjaźń lub podziw i byli jakoś atrakcyjni. Swidler przeprowadziła analizę postępowania nauczycieli, którą warto tu przytoczyć. Trudność z posługiwaniem się czarem osobistym polega na tym, że łatwo przeholować – jest on ceniony, gdy nie jest zbyt łatwo dawany. Ponieważ nauczyciele są dorośli, uczniowie mogą być początkowo zainteresowani ich prywatnym życiem, ale potem, gdy już nie są tajemniczymi i interesującymi osobami, przyjaźń z nimi wcale nie musi wydawać się tak atrakcyjna. Poufałość może wywołać wzgardę.