GRA NA ZWŁOKĘ
Reszta jest grą na zwłokę. Podobną grę na zwłokę stosują w niejawnych negocjacjach dzieci. Jest swoistą sztuką wypełnienie czasu czynnościami jakoś związanymi z lekcją (np. temperowaniem kredek), ale wykonywanymi tak, by zabrały one możliwie największą część czasu lekcyjnego. Udawanie, że się coś robi, jest też grą na zwłokę.W związku z negocjacjami wśród zwolenników jakościowego opisu tego, co dzieje się między nauczycielem a uczniami, pojawiają się jeszcze dwa pojęcia: „strategie” i „techniki”. Strategie są to ogólnie rozumiane sposoby osiągania celu.Uważa się, że zarówno nauczyciel, jak i uczniowie posługują się zestawem strategii bardzo zróżnicowanym, a ich decyzje dotyczące doboru strategii zależą od wielu czynników. Zdawałoby się, że strategie powinno się traktować jako podrzędne wobec negocjacji.