W RAMACH BADAŃ
Być może jest to przypadek, w którym sprawa ważna dla ludzi dorosłych została potraktowana jako jednakowo ważna dla dzieci i młodzieży. Wśród młodych szukano potwierdzeń tego, co dorośli uznawali za oczywistość.W ramach wspomnianych już wcześniej badań, określanych mianem ORACLE, M. Galton wraz ze współpracownikami (1980) doszedł do wniosku, że wśród nauczycieli dają się wyodrębnić cztery grupy w zależności od stosowanego stylu oddziaływań. Nauczyciele określani mianem „nadzorcy indywidualnej pracy” (22,4% ogółu badanych) charakteryzują się tym, że mało dają pytań, często nadzorują indywidualną pracę ucznia; nauczyciele ci często mówią uczniom, co robić, uczniowie pracują indywidualnie, nauczyciele w znacznym stopniu kontrolują ich pracę. Sporo tam krótkich interakcji, bardzo dużo przypadków pokazywania uczniom, że dobrze lub źle pracują.